Епоха цифрових технологій справила революцію у способах роботи підприємств, а Інтернет та технології відіграють центральну роль практично у всіх аспектах сучасного бізнесу. Однак з цим досягненням зростає ризик кібератак і витоків даних, що наражає на ризик компанії та їх клієнтів. Оскільки кіберзагрози продовжують розвиватися і ставати все більш витонченими, дуже важливо, щоб підприємства вживали надійних заходів кібербезпеки для захисту від атак.
1. Кількість зловмисних атак зростає
Зловмисники завжди становили серйозну загрозу для бізнесу. Але зі швидким розвитком технологій в останні роки кібератаки стають більш частими та витонченими, ніж будь-коли раніше. За останніми даними, кожні 39 секунд відбувається атака. Це один із показників кібербезпеки, який напевно не дасть спати ночами будь-якому підприємцю.
2. Державний сектор, технології та роздрібна торгівля страждають найбільше
Хоча кожна галузь схильна до ризику кібератаки, деякі з них більш вразливі, ніж інші. Зокрема, останніми роками ціллю кібератак стали державні установи, технологічні компанії та підприємства роздрібної торгівлі. За оцінками, у 2016 році 95% усіх зламаних записів припадало на ці три сектори. Багато в чому це пов’язано з великим обсягом даних, що зберігаються в цих організаціях, а також конфіденційним характером такої інформації.
3. Витоки даних обходяться дуже дорого
Усі типи витоку даних обходяться підприємствам дуже дорого в контексті часу, ресурсів та втрати прибутку. Фактично, до 2025 року кібератаки коштуватимуть компаніям 10,5 трлн доларів на рік. Ці гроші можна використовувати для стимулювання інновацій, розширення операцій та побудови безпечнішого майбутнього як для бізнесу, так і для клієнтів.
4. Малий бізнес особливо вразливий
Враховуючи, що у малого бізнесу менше ресурсів для забезпечення кібербезпеки, не дивно, що вони більш вразливі для кібератак. Фактично 43% усіх кібератак спрямовані на малий бізнес. Для всіх, хто займається малим бізнесом, дуже важливо серйозно ставитися до захисту даних та інвестувати в надійні заходи кібербезпеки, які можуть забезпечити безпеку організації.
5. Сектор охорони здоров’я стає головною ціллю
Останніми роками сектор охорони здоров’я перетворився на основну мету для зловмисників. У період пандемії особливо різко побільшало атак саме на цей сектор. У міру того, як все більше пацієнтів зверталися за медичною допомогою, зловмисники побачили можливість вкрасти конфіденційну інформацію.
Загалом починаючи з 2020 року зловмисники щороку викрадають 29 мільйонів записів. Це тривожний сигнал для організацій у сфері охорони здоров’я: вони повинні вжити заходів, які допомагають зупинити атаки перед тим, як вони відбудуться.
6. Covid-19 призвів до збільшення кількості атак
Пандемія справила руйнівний вплив, економічні та соціальні наслідки відчувалися у всьому світі. Оскільки підприємства сподівалися витримати бурю, було реалізовано політики віддаленої роботи. Однак це зрушення надало кіберзлочинцям чудову можливість отримати вигоду з підприємств, які прагнуть підтримувати операційну діяльність за мінімальних витрат. Насправді відразу після початку поширення Covid-19 кількість атак збільшилась на 300%.
7. Фішингові атаки становлять серйозну загрозу
Кіберзлочинці мають нескінченний арсенал методів проникнення в системи компанії. Однак однією з улюблених тактик є фішинг. Це включає відправлення електронного листа, який виглядає як законне джерело, але призначене для того, щоб обманом змусити людей розкрити конфіденційну інформацію, таку як паролі або дані банківського рахунку.
Фактично до 90% витоків даних відбуваються в результаті фішингових атак. Якщо організація хоче залишатися захищеною, дуже важливо виявляти пильність щодо спроб фішингу та вживати заходів, щоб звести до мінімуму ризики.
8. Людський фактор є причиною більшості порушень безпеки
У більшості організацій за безпеку переважно відповідають співробітники. Однак це також може призвести до порушень, коли вони роблять помилки — випадково чи зі злим наміром. Фактично, 95% всіх витоків даних відбуваються внаслідок людської помилки. Ці помилки варіюються від переходу через небезпечні посилання до шахрайства з електронною поштою.
9. Навчання з питань кібербезпеки є важливими
Якщо людський фактор є основною причиною витоків даних, то з цього випливає, що навчання з питань безпеки є одним з найефективніших інструментів боротьби з кібератаками. Згідно з недавнім дослідженням, 97% респондентів заявили, що за останній рік вони проводили навчання з кібербезпеки. Коли співробітники знають, як виявляти та уникати фішингу, шкідливого програмного забезпечення та інших атак, вони можуть допомогти забезпечити безпеку організації.
10. Витрати на ІТ-безпеку зростають
Зловмисники постійно відточують свої навички та вигадують нові способи проникнення в системи. Це виклик для бізнесу, оскільки необхідність інвестувати в передовий кіберзахист є очевидною як ніколи. Насправді витрати на ІТ-безпеку досягли рекордно високого рівня. За оцінками аналітиків, до кінця 2022 року загальні витрати на кібербезпеку перевищать 172 мільярди доларів.
11. Використання пристроїв IoT значно зросло
Однією з найсерйозніших загроз кібербезпеці, з якими сьогодні стикається бізнес, є використання пристроїв IoT, кількість яких постійно зростає. Якщо вони не захищені належним чином, зловмисники можуть легко використовувати їх для отримання доступу до мережі компанії. Проте очікується, що до 2025 року використовуватиметься понад 75 мільярдів пристроїв IoT, тому організаціям дуже важливо вжити заходів для забезпечення максимальної безпеки цих пристроїв.
12. Нестача кадрів у сфері ІТ-безпеки зростає
Персонал ІТ-безпеки є величезним ресурсом у боротьбі з кібератаками. І зі зростанням потреби у цих фахівцях збільшується розрив між попитом та пропозицією. За оцінками, 2021 року в усьому світі було незаповнено близько 3,5 мільйонів вакансій. Найближчими роками цей розрив лише збільшуватиметься.
13. Більшість організацій не мають плану реагування на інциденти ІТ-безпеки
Попри високий рівень кібератак, багато підприємств досі не мають ефективного плану реагування на інциденти у сфері ІТ-безпеки. За оцінками, 77% організацій у всьому світі не мають такого плану. Якщо бізнес постраждав від витоку даних і не має надійної стратегії щодо усунення наслідків, наслідки можуть бути катастрофічними.
14. Більшість малих підприємств опиняються на грані закриття після злому
Небагато витоків даних залишають бізнес неушкодженим. Особливо сильно тут страждає саме малий бізнес. Близько 60% цих фірм зачиняють свої двері протягом шести місяців після кібератаки. Більшість цієї шкоди є результатом фінансових збитків. Але слід враховувати та вплив на репутацію. Як тільки про злом стає відомо всім, відновити довіру клієнтів та інших зацікавлених сторін може бути надзвичайно складно. Судові позови та штрафи також можуть призвести до того, що малий бізнес боротиметься за існування.
15. Більшість компаній потребують занадто багато часу, щоб виявити порушення
Коли організація потребує багато часу, щоб ідентифікувати атаку, наслідки можуть бути дуже поганими. На жаль, саме це відбувається сьогодні. Більшості потрібно понад 6 місяців, щоб зрозуміти, що їх зламали.
За цей час зловмисники можуть завдати великих збитків. Вони можуть вкрасти конфіденційну інформацію та завдати шкоди мережі. Ось чому системи аудиту та моніторингу такі важливі. У разі наявності будь-яких вразливостей чи злому, компанії хочуть дізнатися про це якнайшвидше, щоб зробити необхідні кроки для мінімізації збитків та захисту бізнесу.