Залучення RPA в робочий процес багаторазово перетворює і оптимізує виконання завдань. Програмні роботи забезпечують чудову масштабованість і гнучкість всередині підприємства, подвоєну завдяки швидкому реагуванню на конкретні потреби. Роботи легко навчаються, інтегруються в будь-яку систему і постійно повідомляють про свій прогрес, а детальне налаштування дозволяє досягти більшого результату.
Кожен RPA-виробник намагається знайти свою нішу, проте є два основних типи програмних роботів: Attended (Інтерактивний) та Unattended (Автономний). Вони можуть використовуватися одночасно для створення єдиної RPA-платформи і багаторазово збільшувати синергію. Подібно до того, як галузеві ринки перетинаються між собою і перетворюються в нові ніші, так і підхід до рішень автоматизації стає складнішим.
Перш, ніж зрозуміти, що можна отримати при комбінуванні роботів, пропонуємо розібратися, що ж із себе представляє кожен з них.
Attended RPA (інтерактивній програмний робот)

Основа його роботи – взаємодія з людьми.
Співробітники компанії взаємодіють з роботами в процесі виконання завдання. Автоматизація відбувається безпосередньо на робочій станції (де і встановлений робот). Дії людини ініціюють певний ланцюжок процесів і команд, які виконуються роботом.
Слід враховувати обмеженість використання інтерактивного робота в рамках компанії. У той час, як автономні роботи доступні широкому колу користувачів через віддалений інтерфейс, інтерактивні найчастіше розгортаються в одному відділі або на одній робочій станції.
На сьогоднішній день робочий процес будь-якого співробітника пов’язаний з переміщеннями між декількома інтерфейсами або екранами. Але робот може автоматизувати зазначені йому завдання навіть при переміщенні з платформи на платформу і незалежно від кількості додатків, що використовуються.
Візьмемо як приклад call-центр. У ньому впроваджена RPA-система для прискорення обробки вхідних дзвінків і підвищення її якості. Співробітники повинні постійно перемикатися між декількома екранами і інтерфейсами, вводити або отримувати дані з різних джерел. Інтерактивний робот дозволить взаємодіяти з документами або інформацією в режимі реального часу – він блискавично забезпечить доступ до даних для налаштування процесу або їх введення. Клієнтоорієнтованість, доведена до досконалості 🙂
Unattended RPA (автономний програмний робот)

Тут втручання людини в виконання завдання взагалі відсутнє. Процес починається автоматично з урахуванням налаштованих сценаріїв і виконується безперервно аж до повного завершення. І так в режимі 24/7, 365 днів у році.
Робот розміщується на сервері і управляється дистанційно. Адміністратори можуть запускати, змінювати і аналізувати функції планування, звітності, аудиту, моніторингу в режимі реального часу. Такий підхід залишає співробітникам більш творчі завдання і більше можливостей для спільної роботи.
Найбільш частий варіант використання роботів – сценарій бек-офісу, де збираються, сортуються, аналізуються і розподіляються великі обсяги даних серед ключових гравців в організації. Наприклад, компанії медичного страхування з великою кількістю звернень, рахунків-фактур та іншої документації можуть задіяти робота для її автоматичної обробки, що дозволить оптимізувати процес внесення і управління даними.
Переваги комплексних RPA-систем
Компанії, що замислюються про впровадження автоматизації, починають з однієї конкретної задачі, так що і вибір одного типу робота буде очевидний. Згодом це може стати ідеальною платформою для впровадження обох рішень. Робота в тандемі спростить величезну кількість завдань як бек-офісу, так і відділів по роботі з клієнтами.
Кожен програмний робот має свої особливості, так що повна автоматизація дозволить досягти максимальної гнучкості в залежності від робочого навантаження, бюджетних обмежень та інших аспектів. Простота масштабування гарантує безперервність робочих процесів.
Підсумовуючи все вищесказане, RPA окремо або в поєднанні один з одним – суттєве доповнення для компаній в умовах глобальної економіки і конкурентних ринків. Це здатність працювати швидше, гнучкіше і з більшою точністю пропонувати клієнтам якісні продукти або послуги.